نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

باز کردن یک حساب بانکی آلمانی یکی از اولین کارهایی است که باید پس از انتقال به آلمان انجام دهید. اگرچه این سؤال که آیا واقعاً نیاز به باز کردن حساب بانکی دارید ممکن است بوجود بیاید ، بگذارید به شما بگوییم که یک حساب بانکی آلمانی هنگام اجاره یک آپارتمان ، دریافت حقوق یا حتی خرید الکترونیک یک ضرورت است. بنابراین ، دیر یا زود ، شما باید یکی را باز کنید ، بنابراین بهتر است به محض انتقال به آلمان این کار را انجام دهید.

دقیقاً مانند اکثر مهاجران ، شما باید در مورد روال افتتاح حساب بانکی آلمان یا حتی نحوه کار بانکی در آلمان نیز سؤال کنید. اما ، نگران نباشید ، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در زیر ، هر آنچه را که باید بدانید در مورد نحوه باز کردن یک حساب بانکی آلمانی و موارد دیگر پیدا خواهید کرد.

بانکداری در آلمان چگونه کار می کند؟

در آلمان ، یک سیستم بانکی "سه ستون" متشکل از بانکهای تجاری خصوصی ، بانکهای پس انداز عمومی (Sparkassen و Landesbanken) و همچنین بانک های تعاونی (Genossenschaftsbanken) وجود دارد. جدا از این موارد ، می توانید انواع بانک های بین المللی ، بانک های آنلاین و تلفن همراه در آلمان را نیز پیدا کنید که کاربر پسند هستند و بانکداری را نسبتاً ساده تر می کنند.

انواع حساب های بانکی آلمان کدام است؟

دو نوع اصلی حساب بانکی در آلمان عبارتند از:

  • Griokonto: این یک حساب جاری است که نوع استاندارد حساب بانکی در آلمان است ، که برای دریافت چک های پرداخت و همچنین صورتحساب پرداخت می شود. بانک های آلمانی تمایل دارند که هر دو حساب جاری عمومی و همچنین حساب های تخصصی (برای دانشجویان و جوانان) را ارائه دهند.
  • Sparkonto: این یک حساب پس انداز است ، که می تواند در همان زمان که یک Girokonto را باز می کنید باز شود و می توانید از آن برای پس انداز پول و کسب بهره استفاده کنید. این نوع حساب را می توان توسط هر دو ، ساکنان آلمانی و همچنین غیر مقیم باز کرد.

از طرف دیگر ، اگر شما در آلمان دانشجویی هستید (تا سن خاصی ، به طور معمول 29 سال) ، شما امکان انتخاب یک حساب دانشجویی را دارید که شما را از پرداخت هزینه معاف می کند.

در دانشکده بازرگانی GISMA تحصیل کنید

یک قدم جلوتر با یک کالج شناخته شده جهانی در آلمان باشید!

چه گزینه های بانکی آلمان را می توانم انتخاب کنم؟

بسته به ترجیحات و شرایط خود ، ممکن است گزینه های بانکی زیر را انتخاب کنید:

یک جایگزین ساده تر: Transferwise

بیایید با یکی از ساده ترین (و ارزان ترین) گزینه های دیگر ، انتقال به صورت مناسب شروع کنیم. این بدون در نظر گرفتن شهروندی و کشور محل زندگی شما در دسترس شماست. حساب مرزی چند ارزی TransferWise به عنوان یک حساب بانکی عمل می کند که از طریق آن می توانید حقوق خود را دریافت کنید ، پرداخت قبض را دریافت کنید ، در حالی که در آلمان هستید ، پول دریافت کنید و پول را بین ارزها بدون هیچ کمیسیون یا هزینه منتقل کنید.

می توانید ظرف چند دقیقه با TransferWise یک حساب رایگان ایجاد کنید ، جایی که می توانید با ارزهای مختلف پول ارسال و دریافت کنید. پول شما با نرخ ارز میانه بازار رد و بدل می شود و هشت برابر ارزان تر از بانک های سنتی است. من می گویم یک گزینه ارزشمند!

Sparkassen & Volksbanken (بانک های پس انداز و تعاونی)

Sparkassen & Volksbanken بانک های محلی هستند که در درجه اول روی مشاغل کوچکتر و مشتریان بلند مدت تمرکز می کنند. با هدف توسعه اقتصادی منطقه ای ، این بانک ها دارای شبکه های شعبه بزرگی هستند که می توانند در حومه شهر و همچنین مناطق روستایی پیدا شوند.

بانک های سراسر کشور (بانک های خصوصی)

بانکهای اصلی متعلق به این گروه عبارتند از: دویچه بانک ، Commerzbank ، Hypovereinsbank و Postbank. آنچه این بانک ها مشترک هستند این است که همه آنها بخشی از گروه نقدی هستند ، به این معنی که اگر با آنها بانک کنید و از دستگاههای خودپرداز آنها استفاده کنید ، برداشت دستگاههای خودپرداز رایگان است. در اصل ، این بانکهای بزرگ به عنوان گروه نقدی همکاری می کنند و اجازه می دهند از دستگاههای خودپرداز یکدیگر برداشت رایگان کنند. سایر دستگاههای خودپرداز ممکن است در هر عقب نشینی 5 یورو را به شما بدهد.

بانک های آنلاین و تلفن همراه

بانک های آنلاین و تلفن همراه نیز تا به امروز در آلمان بسیار رایج می شوند ، آنها شامل امثال DKB Cash ، 1822Direkt ، N26 ، O2 Banking و Santander در میان دیگران هستند. نکته خوب در مورد بانکداری آنلاین این است که آنها معمولاً ارزان تر از بانک های سنتی هستند و با شرایط خدمات به مشتری راحت تر هستند. به منظور برداشت پول از این نوع بانک ها ، بانک آنلاین معمولاً با یک بانک سنتی تیم می شود ، بنابراین مشتریان می توانند از ماشین های نقدی خود استفاده کنند. علاوه بر این ، برخی از بانک های آنلاین MasterCard یا Visa را صادر می کنند ، که به نوبه خود به افراد امکان می دهد از هر دستگاه نقدی که دارای مستر کارت یا آرم ویزا باشد ، استفاده کنند.

نحوه باز کردن حساب بانکی در آلمان

در حالی که برخی از بانک ها برای کار با مهاجران باز هستند ، برخی دیگر وجود دارند که به دلیل عدم سابقه اعتبار ، تمایل به انجام این کار ندارند. با این حال ، صرف نظر از این که کدام بانک را برای باز کردن حساب خود انتخاب می کنید ، از شما خواسته می شود مجموعه کاملی از اسناد را تهیه کنید.

برای باز کردن حساب بانکی در آلمان ، باید اسناد زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست به درستی تکمیل شده است.
  • گذرنامه معتبر و اجازه اقامت فعلی آلمان.
  • اثبات ثبت نام/آدرس.
  • سپرده اولیه (حداقل به بانک مورد نظر شما بستگی دارد)
  • اثبات درآمد/اشتغال.
  • اثبات این که شما دانش آموز هستید (اگر یک حساب دانشجویی را باز می کنید).
  • رتبه بندی اعتباری Schufa (برخی ، همه ، بانک ها به آن احتیاج دارند).

الزامات حساب بانکی آنلاین آلمان

برای باز کردن یک حساب بانکی آنلاین در آلمان ، همچنین از شما خواسته می شود هویت خود را تأیید کنید. بنابراین ، برای انجام این کار ، ممکن است شما نیاز به استفاده از وب کم ، کد تأیید ایمیل یا استفاده از Postident را داشته باشید ، که یک جایگزین تأیید شده است که برای شناسایی هویت شما استفاده می شود ، با هزینه ای که توسط بانک آنلاین مربوطه پرداخت می شود. برای تأیید هویت خود با Postident ، از شما خواسته می شود یک برگه تأیید را از وب سایت بانک بارگیری کرده و آن را در اداره پست به همراه گذرنامه خود ارسال کنید. اسناد به نوبه خود امضا شده و به بانک ارسال شده اند.

عواملی که باید هنگام باز کردن حساب بانکی در آلمان در نظر بگیرید

قبل از تصمیم خود در مورد نوع حسابی که می خواهید باز کنید یا کدام بانکی را که می خواهید انتخاب کنید ، حتماً چند عامل را در مورد خدمات ، شعبه ها ، دستگاههای خودپرداز و هزینه در نظر بگیرید.

در اینجا چیزی است که شما باید قبل از باز کردن حساب بانکی آلمانی در نظر بگیرید:

  • خدمات بانکی. قبل از تصمیم گیری و افتتاح حساب در یک بانک خاص ، حتماً در مورد خدماتی که بانک ارائه می دهد ، بپرسید و تحقیق کنید. اگرچه به طور کلی ، بانک ها در آلمان خدمات کاملی ارائه می دهند ، اما جمع آوری مجموعه کامل اطلاعات از قبل مهم است.
  • پشتیبانی مشتریپشتیبانی مشتری جنبه مهمی در مورد بانکداری است. مخصوصاً وقتی صحبت از زبان است. اگر نمی توانید آلمانی صحبت کنید ، باید با بانکی که دارای پشتیبانی مشتری انگلیسی زبان است ، ثبت نام کنید.
  • هزینه های نگهداری و برداشت. هزینه ها می توانند اضافه شوند و بنابراین آنها بخش مهمی هستند که باید هنگام انتخاب ارائه دهنده مالی در نظر بگیرند. اطمینان حاصل کنید که در مورد هزینه های تعمیر و نگهداری و خروج از آنها سؤال می کنید زیرا برخی از دستگاههای خودپرداز می توانند 5 یورو را شارژ کنند.
  • شبکه شاخه ها و دستگاههای خودپرداز. اکثر بانک ها در آلمان شبکه گسترده ای از شعب و دستگاههای خودپرداز دارند. دسترسی به پول خود ، در هر زمان و مکان ، بسیار ارزشمند است.
  • خدمات آنلاین. در زمان اینترنت ، دنیای آنلاین بسیار مهم و راحت شده است. خدمات بانکی بصورت آنلاین ضروری است و در وقت خود صرفه جویی می شود.

در زیر ، برخی از بانک های آلمان را ارائه خواهیم داد که خدمات جامع ، راحت و عالی را ارائه می دهند.

بهترین بانک های آلمان:

در اینجا بهترین بانک ها در آلمان وجود دارد:

  • بانک دویچه. دویچه بانک بزرگترین بانک سراسر کشور آلمان است که در سطح بین المللی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. آنها با بانک آمریکا همکاری دارند که می تواند انتقال پول را ساده تر کند. این بانک خدمات بی شماری را ارائه می دهد که برای دانشجویان یا سایر متخصصان مناسب است.
  • این بانک که اکنون متعلق به دویچه بانک بود ، زمانی بزرگترین بانک خرده فروشی مشتری در آلمان بود. این بانک دارای شبکه بزرگی از دستگاههای خودپرداز است که باعث می شود پول در دسترس باشد و بانک به ویژه راحت باشد. در صورت حفظ حداقل 1000 € در هر ماه ، یک کارت بانکی رایگان Girocard و Girokonto رایگان ارائه می دهد.
  • Commerzbank طیف گسترده ای از شبکه های شعبه را به ویژه به مشتریان اختصاص داده است. به عنوان یکی از بزرگترین بانک های آلمان ، این بانک به دلیل خدمات به مشتری ، حساب ها و سایت اختصاص داده شده به مشتریان انگلیسی زبان بسیار مورد توجه است.
  • Hypovereinsbank (Unicredit Bank AG). سایت این بانک فقط به زبان آلمانی در دسترس است ، با این حال ، به عنوان پنجمین بزرگ از موسسات مالی آلمان شناخته می شود ، که مطابق با کل دارایی های آن رتبه بندی شده است.
  • بایرنل یا بایریش لندزبانک یکی از شش بانک لندزبانن یا دولتی در آلمان است. این یک بانک تنظیم شده عمومی مستقر در مونیخ است و به همین ترتیب خدمات متنوعی را به مشتریان خصوصی و تجاری ارائه می دهد. این بانک کاملاً صاحب DKB (Deutsche Kreditbank) است ، که اگر قصد هزینه های پایین تر را دارید و می خواهید تمام بانکداری خود را بصورت آنلاین انجام دهید ، عالی است.
  • Norddeutsche Landesbank. این یکی از بزرگترین بانکهای تجاری در آلمان است. این شرکت دولتی با اکثریت متعلق به کشورهای فدرال ساکسونی پایین و ساکسونی-آنهالت ، دفتر مرکزی خود را در هانوفر و شعب در براونشویگ و مگدبورگ دارد.
  • لندزبانک بادن-ورتمبرگ. لندزبانک بادن-ورتمبرگ بزرگترین وام دهنده لندزبانک تحت حمایت دولت است. این یک بانک کامل ، بانک تجاری و بانک مرکزی برای پس انداز در Baden-Württemberg ، Rhineland-Palatinate و Saxony است. LBBW دارای یک نمونه کارها جامع و نوآورانه از خدمات است که برای مشتریان واقعاً مناسب است.
  • KFW Bankengruppe. این بانک توسعه دولتی آلمان مستقر در فرانکفورت در سال 1948 تشکیل شد و براساس آمار سال 2018 سومین بانک بزرگ توسط ترازنامه است.
  • Ing-Dibaدر سال 1965 در فرانکفورت آلمان تأسیس شد. در خارج از ساعات کار ، 58،000 دستگاه خودپرداز برای برداشت پول نقد رایگان در آلمان وجود دارد که می توان با استفاده از کارت ویزا انجام داد. شما دو کارت رایگان ، کارت ویزا (بدهی) و یک ژیروکارد (بدهی) دریافت می کنید.
  • dab bnp paribas ، مونیخ. DAB یک بانک مستقیم است که به مشتریان خصوصی یک حساب حضانت رایگان ارائه می دهد. این بانک حتی بدون سیستم شعبه خاص خود ، با برخی از بهترین بانک های آلمان رقابت می کند.
  • N26بانک تلفن همراه ، N26 ، یک حساب بانکی رایگان و بدون هزینه پنهان ارائه می دهد. این کار با مجوز بانکی اروپا فعالیت می کند و به شما کمک می کند تا حساب بانکی خود را از طریق تلفن همراه خود مدیریت کنید.
  • جرقههر شهر بزرگ آلمانی جرقه های خاص خود را دارد. این بانک ها به عنوان خدمات عمومی غیرانتفاعی اداره می شوند و در سراسر آلمان دارای شعب شبکه و دستگاههای خودپرداز هستند.
  • Volksbank"Volksbank" به "بانک مردم" ترجمه می شود ، و چندین بانک اروپایی وجود دارند که تحت این نام فعالیت می کنند. در آلمان 1،099 Volksbanken محلی وجود دارد.

واژه نامه بانکی آلمان

در اینجا چند اصطلاح آورده شده است که باید بدانید که در مورد بانکداری در آلمان می آید:

بانک بانک
داس بانکونتو حساب بانکی
کانتین هابر صاحب حساب
der Kontostand تراز بانکی
داس جیروکونتو حساب جاری
داس اسپارکونتو حساب پس انداز
مرد بانکی حواله بانکی
داس بانکدار وام بانکی
der bankauszug صورت حساب بانک
Die Banküberweisung انتقال بانکی
داس گوتابن تراز اعتباری
Kreditkarte کارت اعتباری
داس سول بدهی
مردن سپرده
نرخ جشنواره نرخ ثابت
der Zinssatz نرخ بهره
Das Ausländerkonto حساب غیر مقیم
چرب پول نقد
درشت ثبت
کوارتو حساب مسدود شده برای ویزا
دانش آموزان شناسه دانشجویی
زینسن علاقه
überweisung/geldüberweisung انتقال پول
وراجینگ واحد پول
وابسته به بانكوماتكارته کارت نقدی
گندوتوم دستگاه خودپرداز
ابرمن درآمد

مقالات دیگری که ممکن است به آنها علاقه مند باشید:

به 262،114 دانش آموز علاقه مند به تحصیل در آلمان بپیوندید

یک نسخه رایگان از "راهنمای ضروری برای تحصیل در آلمان به صورت رایگان" را بارگیری کنید ، با مقاله های مفیدی در مورد تحصیل در آلمان ، آخرین اخبار ، بورس های تحصیلی ، فرصت های تحصیل در خارج از کشور ، به صندوق ورودی خود ارسال کنید.




:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: